Maak de student weer actief en leergierig

Geen reacties

op donderdag 19 oktober 2017

Na ruim dertig jaar docentschap aan de Universiteit Utrecht concludeert Ruud Abma dat de academie de student te weinig zelf aan het denken zet. De universiteit is schoolser en mass...

Geen reacties

Kenniseconomie vraagt om nieuw promoties...

op woensdag 18 oktober 2017

Tijdens het promovendidiscours van ScienceGuide wordt er discussie gevoerd over het belang en de voorwaarden van een goede promotie.  Professor aan de Groningen Graduate Schools, Lou de Leij is van mening dat het Nederlandse promotiestelsel op de schop moet om internationaal een kenniseconomie te k...

Geen reacties

“De echte crisis is juist dat we te we...

op dinsdag 17 oktober 2017

Nynke van der Laan, assistent professor aan de UvA, heeft een beurs gekregen van NWO om een Amerikaans onderzoek te repliceren. In “De crisis voorbij? Waardering voor herhalen van experimenten groeit” wordt de stijgende trend om gedaan onderzoek te reproduceren beschreven. Onderzoek is soms slec...

Ook in de gezondheidszorg moeten we open access publiceren

Geen reacties

op dinsdag 03 oktober 2017

Op 30 augustus 2017 heeft het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een advies aan de Tweede Kamer uitgebracht om binnen de gezondheidszorg vrije toegang tot publicaties te geven, omdat dit van groot belang is voor het publiek en de patië...

The future of scholarly communication lies in Open Access

Geen reacties

op dinsdag 03 oktober 2017

“Citing and Reading Behaviours in High-Energy Physics” by Anne Gentil-Beccot and Travis Brooks is an analysis about the unique way the field of High-Energy Physics has explored different scholarly communication strategies. Gentil-Beccot and Brook...

« Oudere berichten